CO ZNAMENÁ BÝT LÁTKOVOU PORADKYNÍ BAMBOOLIK?

14.03.2017

Co pro zákazníky látková poradkyně dělá a co mohou očekávat, už víme. Co ale znamená být látkovou poradkyní pro nás samotné, látkové poradkyně?

Abychom se mohly stát látkovými poradkyněmi značky Bamboolik, musíme mít několikaměsíční osobní zkušenost s používáním látkových plen, včetně "bambooliků". Teprve s takovou zkušeností se můžeme zúčastnit vstupního školení. Tam se dozvíme více o filozofii firmy, etickém kodexu látkových poradkyň, důležitosti péče o zákazníka, získáme hlubší informace o materiálech a produktech. Tím naše vzdělávání teprve začíná.

Velmi důležitý je pro nás "trénink prací" při obsluze na veletržních stáncích Bamboolika. Pod vedením zkušenějších kolegyň máme možnost potkat řadu zákazníků, naučit se jim naslouchat a najít pro ně řešení, které právě oni potřebují.


Dvakrát ročně se pro nás konají i "čochy". I když ten název zavání pořádnou pařbou, ve skutečnosti se většinu času učíme. Zatímco naše děti s tatínky, babičkami nebo tetami výletují po okolí, skáčou v nafukovacím hradu nebo třeba pořádají závody odrážedel chodbou, my trénujeme naslouchání a komunikaci, učíme se sny měnit v cíle a ty pak realizovat, získáváme hlubší poznatky o materiálech nebo údržbě plenek, dozvídáme se, co je nového v látkovo-plenkovém oboru, studujeme psychomotorický vývoj v souvislosti s látkovými plenkami ... a spoustu dalšího.


Nejsme přitom zdaleka pasivní. Vnášíme do školení vlastní názory a zkušenosti své i svých zákaznic, navrhujeme nové služby a úpravy produktů, vymýšlíme vlastní akce. Ani když se náhodou stihne udělat přestávka, nevydechneme si. Nad kafem a domácí buchtou všechno znovu probíráme, sdílíme své zkušenosti a znalosti.


Po večerech pak ještě pořádáme vlastní minikurzy: je libo háčkování, svíčkování, výrobu barefootů nebo pečení kváskového chleba? :)


Sdílení informací a zkušeností je pro nás opravdu důležité, takže je neomezujeme jen na osobní setkávání. Každý den to proto žije na našem internetovém fóru. Řešíme tam problémy, se kterými bychom nedokázaly pomoci zákazníkům samy, máme možnost konzultovat kolegyně fyzioterapeutky, laktační poradkyně i další specializace, nebo třeba jen získat další názor. Učíme se vidět věci z různých pohledů, nejen očima své vlastní zkušenosti. Díky radám zkušenějších kolegyň se také můžeme předem lépe připravit na věci, které děláme poprvé: ať už jde o první prezentaci pro zákazníky, první stánek na jarmarku, první větší přednášku nebo cokoli jiného.

Ať už jde o předávání informací jakoukoli formou, vždy je propojeno se zásadami našeho Etického kodexu a vizí a posláním společnosti. Zákazník, odpovědnost a kvalita pro nás zdaleka nejsou jen prázdnými slovy z webové prezentace, žijeme jimi každý den.

A jak ten každý den vypadá? To je velmi různé. Je nás už opravdu hodně a každá jsme jiná, takže i látkové poradenství každé z nás má trošku jinou podobu. Některé z nás mají poradenství spíše jako koníček, některé jako součást řady propojených aktivit, pro několik z nás znamená součást podnikatelské činnosti. Základní aktivity jsou nicméně u všech v podstatě stejné: osvětová činnost, poradenství, servis.

Osvětová činnost zahrnuje různé přednášky a prezentace: v porodnicích, mateřských centrech, různých festivalech..., ale u mnohých z nás často také ve frontě před pokladnou v supermarketu, při přebalování u lékaře nebo na plavání, prostě všude, kde se to hodí a někdo projeví zájem. Z naší činnosti jde asi o nejnáročnější a přitom "nevděčnou" práci, protože velmi často se najde někdo, kdo na přednášku přijde jen proto, aby nám dokázal, že nemáme pravdu. Nehádáme se, nikomu svůj pohled na věc nevnucujeme, jsme tu proto, abychom těm, kteří zájem mají, poskytly první informace.


Poradenství už nás těší mnohem více. O poradenské činnosti mluvíme ve chvíli, kdy se na nás obrací potenciální zájemci o látkové plenky, tedy lidé, kteří mají zájem nejen o základní informace, ale i o produkt samotný. Najít nás mohou samozřejmě i na internetu, většinou se na nás ale obracejí v "reálném" světě: na veletrzích a jarmarcích, po přednáškách, na základě kontaktu od kamarádů či známých... Takovým zájemcům se věnujeme dopodrobna, probíráme, co už vědí a co se dozvědět potřebují, jaké mají potřeby, přání a představy ... a hledáme pro ně nejlepší možné řešení. Pokud jejich zájem vytrvá, doporučíme jim výbavičku, případně ji sestavíme na míru a postaráme se o dodání.


Servis čili péče o zákazníka je naší radostí. Protože pořízením výbavičky náš kontakt se zákazníky nekončí. Jsme tu pro ně po celou dobu používání plenek. Mohou se na nás obrátit, kdykoliv potřebují s něčím poradit, když si s něčím nevědí rady, zapomněli. Některým rodičům vyhovuje častější kontakt, jiní nás potřebují třeba jen v začátku, na první přebalení a než získají větší praxi, další nás mají jako kontakt v telefonu "pro případ nouze". Ty z nás, které pracují na menších městech, se prostě se zákazníky potkávají, a pak i ten servis může proběhnout třeba ve frontě před pokladnou J Každopádně nás moc těší být v kontaktu se zákazníky dlouhodobě, pomáhat jim, poradit (někdy i úplně mimo oblast přebalování), sledovat, jak jejich děti rostou.

Tak takový je život látkové poradkyně. Někdy se daří víc, někdy méně, ale dvě věci jsou pro nás velkým plus za všech okolností: děláme smysluplnou práci, která nás baví, a jsme součástí týmu, o který se můžeme kdykoli opřít.

Chtěli byste vidět náš život zblízka? Určitě můžete: v pozici zákazníka si můžete vybrat látkovou poradkyni ve svém okolí nebo podle sympatií na našich webových stránkách www.latkoveporadkyne.cz. V případě zájmu vyzkoušet si naši práci na vlastní kůži se podívejte sem.